Zondag 3 december

Aanvang 10:00 uur – Het is de 1e adventszondag en vandaag weer een gastvoorganger, die al eens eerder bij ons in de kerk was. Het is ds. Nynke Dijkstra uit Utrecht. Zij is predikant in algemene dienst voor missionair werk en kerkgroei, voor de PKN. De gedeelten die zij heeft uitgezocht komen uit Zacharia 4:1-10 en uit Mattheus 13:31-32. Het gaat over de kleine dingen. Het thema is: ‘Veracht de dag der kleine dingen niet’. De vraag is: hoe vier je Kerst in een wereld waarin het kwaad zo ongelooflijk veel sterker is/ lijkt te zijn dan het goede? Het begint klein, met Kerst. De kleine dingen, ergens komt het ook terug in de collecten. ‘Vele kleintjes maken één grote’, zegt het spreek-woord. De 1e collecte is bestemd voor Ikusasa, voor de ‘kleintjes’ in Zuid-Afrika, waarvoor in deze dienst ook een presentatie zal worden gegeven. De 2e collecte is voor de Koningskerk, om ook als kleine kerk van groot belang te kunnen zijn voor de gemeente en de mensen in de wijk. Na de dienst kunt u zoals gebruikelijk weer een kopje koffie of thee halen en een ‘klein’ beetje bijpraten met elkaar.