Inmiddels een aantal jaren alweer steunt de Koningskerk de crèche van Butterfly Way Educare en daarnaast stichting MES (een soort Leger des Heils) in Zuid-Afrika.

Butterfly Friends zet zich vanuit Nederland in voor ondersteuning van de crèche en voor het werk van stichting MES. We doen dat door apparatuur, maaltijden en schoolbenodigdheden te helpen bekostigen, maar ook door advies en bemoediging en uiteraard gebed!

Butterfly Way crèche

Directrice Penny Way van Butterfly Way Educare heeft de crèche opgericht voor de opvang van kansarme kinderen. Deze kinderen wonen in Vrygrond, een township nabij Kaapstad. Er is in dit gebied veel armoede, misdaad en drugsgebruik. En Penny schat in dat er ongeveer 1.500 kinderen op straat leven. Velen zijn op jonge leeftijd al aan de drugs verslaafd geraakt.

Op dit moment zitten er ongeveer 45 kinderen op de crèche. Deze kinderen krijgen degelijk onderwijs van één van de drie leerkrachten plus een goede maaltijd. Een crèche is in Zuid-Afrika echt een onmisbare voorbereiding op de basisschool.

Ons uiteindelijke doel is om Butterfly Way Educare te assisteren een erkende zelfvoorzienende crèche te worden.

Helpt u mee?

Kijk voor meer informatie over de Butterfly Way crêche op de Engelstalige website van Butterfly Way Educare: https://www.butterflywayeducare.co.za.

Stichting MES

Butterfly Friends helpt ook kansarme kinderen en volwassen die bij de MES Kaapstad komen voor voedsel en een slaapplaats. MES is een erkende christelijke welzijnsorganisatie en lijkt op het ‘Leger des Heils’. De MES biedt een nachtopvang met 63 slaapplaatsen.
Onze bijdrage ondersteunt de MES om hoofdzakelijke voeding en persoonlijke hygiëne te geven om zo heel veel kansarme mensen te steunen.

Naast de mensen in de nachtopvang geeft de MES voedselpakketten aan 200 straatmensen op twee verschillende plaatsen in Kaapstad. Ook geven ze eten aan kinderen die bij de crèche van de MES komen.

Wij zien het goed werk van MES en ondersteunen hen van harte.

Kijk voor meer informatie op www.mes.org.za.

Ondersteuning

Uw gift kan worden overgemaakt naar:

Diaconie Gereformeerde Kerk Rotterdam Feijenoord, bankrekening: NL73 ABNA 0501 2664 37 o.v.v. Butterfly Friends